노랫말 번역/영어

John Legend - All of Me 듣기, 가사, 번역

자네트 2019. 9. 8. 17:08
반응형

 

All of Me

내 모든 것

What would I do without your smart mouth
네 그 똑똑한 입이 아니면 난 뭘 해야 하는지도 몰라

Drawing me in, and you kicking me out
너는 날 끌어들이고는 차내지

Got my head spinning, no kidding, I can't pin you down
머리가 핑 돌아, 농담 아냐, 너를 제대로 알 수가 없어

What's going on in that beautiful mind
그 아름다운 마음 속에선 어떤 일이 벌어지는 걸까

I'm on your magical mystery ride
난 너의 황홀하고 신비로운 길 위

And I'm so dizzy, don't know what hit me
너무 어지러워, 뭐가 날 쳤는지도 모르겠어

but I'll be alright
하지만 난 괜찮아질거야

My head's under water
내 머리는 물에 잠겼지만

But I'm breathing fine
제대로 숨 쉬고 있어

You're crazy and I'm out of my mind
넌 미쳤고 난 제정신이 아냐

'Cause all of me
그건 내 모든 것이

Loves all of you
너의 모든 걸 사랑해서 그래

Love your curves and all your edges
너의 곡선과 모든 경계를 사랑해

All your perfect imperfections
너의 완벽한 불완전함 전부

Give your all to me
네 전부를 줘

I'll give my all to you
난 내 전부를 줄 테니

You're my end and my beginning
넌 나의 결말이자 나의 시작

Even when I lose I'm winning
내가 진다 해도 나는 이긴 거야

'Cause I give you all, all of me
내 전부를 네게 줬고

And you give me all, all of you
넌 전부를 내게 주니까

How many times do I have to tell you
몇 번이나 말해줘야 할까

Even when you're crying you're beautiful too
넌 울 때조차 아름답다고

The world is beating you down, I'm around through every move
세상은 널 좌절시키려 하고, 난 언제나 그 옆을 지키지

You're my downfall, you're my muse
넌 나의 몰락, 나의 뮤즈

My worst distraction, my rhythm and blues
나의 최대의 약점, 나의 리듬, 나의 우울

I can't stop singing, it's ringing, in my head for you
너에게 노래하는 걸 멈출 수가 없어, 울리고 있어, 머릿속에서

My head's under water
내 머리는 물에 잠겼지만

But I'm breathing fine
제대로 숨 쉬고 있어

You're crazy and I'm out of my mind
넌 미쳤고 난 제정신이 아냐

'Cause all of me
그건 내 모든 것이

Loves all of you
너의 모든 걸 사랑해서 그래

Love your curves and all your edges
너의 곡선과 모든 경계를 사랑해

All your perfect imperfections
너의 완벽한 불완전함 전부

Give your all to me
네 전부를 줘

I'll give my all to you
난 내 전부를 줄 테니

You're my end and my beginning
넌 나의 결말이자 나의 시작

Even when I lose I'm winning
내가 진다 해도 나는 이긴 거야

'Cause I give you all of me
내 전부를 네게 줬고

And you give me all, all of you
넌 전부를 내게 주니까

Give me all of you
전부를 내게 주니까

Cards on the table, we're both showing hearts
테이블 위 널린 카드, 우린 둘 다 하트를 내보이지

Risking it all, though it's hard
설령 위험하다 해도 전부 짊어지겠어

'Cause all of me
그건 내 모든 것이

Loves all of you
너의 모든 걸 사랑해서 그래

Love your curves and all your edges
너의 곡선과 모든 경계를 사랑해

All your perfect imperfections
너의 완벽한 불완전함 전부

Give your all to me
네 전부를 줘

I'll give my all to you
난 내 전부를 줄 테니

You're my end and my beginning
넌 나의 결말이자 나의 시작

Even when I lose I'm winning
내가 진다 해도 나는 이긴 거야

'Cause I give you all of me
내 전부를 네게 줬고

And you give me all, all of you
넌 전부를 내게 주니까

I give you all, all of me
내 전부를 네게 주고

And you give me all, all of you
넌 전부를 내게 주니까

 


~ 마크의 프로필 뮤직 번역하기 ~

반응형